Gyönyörködj az Úrban!

Sokszor hallottam is, meg jó néhányszor odaírtam a születésnapi köszöntés végére. Zsoltár 37:4. „Gyönyörködj az Úrban, és megadja neked szíved kéréseit!” De mit jelent „gyönyörködni az Úrban”?
Ma reggel elgondolkodtam ezen, és eszembe jutott egy kedves ismerősöm, akinek kisfia született pár hete. Ilyeneket mond: „Nem győzünk gyönyörködni benne! Azok a formás kis talpacskák, pici ujjak, reggeltől estig tudnánk találni valamit, ami olyan melegséggel tölt el. Tényleg nem fáradunk el gyönyörködni benne!”

Vajon én tudok-e „gyönyörködni” az én drága Jézusomban? A hegyen elmondott szavaiban? A gyöngéd szeretetében, ahogy a vérfolyásos asszonnyal vagy a bűnös nővel beszélt? Rá tudok-e csodálkozni a Nikodémussal való – lényegre törő – beszélgetésére? Elképzeltem-e milyen volt a megdicsőülés hegyén? Átéreztem-e fájdalmát, amikor Jeruzsálem felett sírt. Belenéztem-e könnyes szemébe, amikor halála előtt imádkozott értem?

Van egy törvényszerűség. Egyszerre, egy időben nem lehet sírni és nevetni. Nem lehet valakiről kedves és durva szavakat mondani. Nem lehet a terheket egy időben letenni is, meg cipelni is. Nem lehet Jézust szemlélve összeroskadni a teher alatt. Ha elkezded Őt figyelni, elkezdesz Benne „gyönyörködni”, érdekes módon valahogy a próbák is, a gondok is mintha törpülni kezdenének. Az Ő közelségében, az együtt érző arcát figyelve békesség költözik szívedbe. Ma is szól. Olyan gondolatokat ad, hogy megoldódnak összegubancolódott terheid. Mintha liften emelkednél. A Vele töltött idő, a benne való gyönyörködés felemel.

És hogy ez a gyakorlatban hogyan néz ki? Nagyon egyszerű. Ne akard mindenáron egyedül megoldani, végig kínlódni, kierőszakolni, amit szeretnél, amire úgy érzed, szükséged van, hanem mindenekelőtt ülj le. Vedd elő Bibliádat és beszéld meg Vele gondodat. Kérdezd meg Tőle, Ő most mit tenne? És figyelj Rá. Nézz mélyen a szemébe. Ne ugorj fel két perc után, hisz Ő még el sem mondta a válaszát, csak te közölted vele a listádat. Ha hagysz rá időt, szívedben az összekuszálódott szálak is a helyükre kerülnek.
„Gyönyörködjél az Úrban, és megadja neked szíved kéréseit. Hagyjad az Úrra utadat, és bízzál, benne, majd Ő teljesíti. Felhozza igazságodat, mint a világosságot, és jogodat, miként a delet.”

Zsoltárok könyve 37. rész 4-6.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet