Krisztust ismerni mindennél jobb!



„Ellenben azt, ami nekem nyereség volt, kárnak ítéltem Krisztusért. Sőt most is kárnak ítélek mindent Krisztus Jézus, az én Uram ismeretének páratlan nagyságáért. Őérte kárba veszni hagytam és szemétnek ítélek mindent, hogy Krisztust megnyerjem.”

Filippiekhez írt levél 3. fejezet 7-8. verse


A hálószobában ücsörögve viszonylag egyszerűnek tűnik mindazt megtenni, amit Pál is leírt. Mindent feleslegesnek ítélek Krisztusért azt, ami korábban számomra az élet része volt. Akkor kezdődik a gyakorlat, amikor felállok a kényelmes karosszékből és elkezdem tenni a dolgom. A gyakorlat fogja igazolni azt, hogy az elmélet valósággá válik-e. 

Két irányban induljunk most el és adjunk választ két kérdésre: Mit jelent számomra ismerni Krisztus? Hogyan segíthetnék másokat is hozzá Krisztus ismeretéhez? 

Mit jelent számomra ismerni Krisztust? Sok válasz adható erre a kérdésre. A legtöbb válasz azonban egységes: Krisztus jelenti számomra az életet! Tudunk e nagyobb dolgot mondani Krisztus ismeretétől? Páratlan nagyság… Úgy gondolom, hogy a gondolkodásunkat, a beszélgetéseinket azok a dolgok töltik ki, amik a legnagyobb befolyást gyakorolják az életünkre. Vajon Krisztus ismerete ezt jelenti számunkra? Vagy szívesebben foglalkozunk mással? Én is gondolkozom azon, hogy mit jelent számomra Jézus Krisztus és bevallom nehéz szavakba önteni. Tele vagyok érzelmekkel, de most amit szeretnék megosztani mindenkivel az, hogy Krisztus ismerete=megoldás. Ha boldog akarsz lenni, Nélküle boldogtalan leszel, ha jobb életet akarsz, Nélküle ez elképzelhetetlen, ha barátot akarsz, Ő lehet a legjobb barátod, ha szerelemre vágysz, Ő tudja a legjobban, hogy ki a te segítőtársad. Ő a megoldás. Én egy egyszerű ember vagyok rengeteg kérdéssel (biztosan akad még hozzám hasonló ember), de azt tudom, hogy az Isten kész számomra megoldást adni és azt tudom mondani, hogy nincsen nála hatalmasabb.

Vannak, akik percekig, vannak, akik órákig képesek beszélni erről az ismeretről, hogy mit jelent nekik, és vannak, akik meg sem mernek szólalni ilyen emberek jelenlétében, mert talán még sosem ismerték meg Krisztust. Hogy segítsünk nekik? Ha emberekkel szeretnénk megismertetni Őt, akkor első lépésként emlékezzünk vissza arra, amikor mi is feltettük magunknak a kérdést (lehet, valaki most kérdezi ezt meg magától először). Milyen lelkiállapotban voltunk és mire volt akkor szükségünk? Legyünk empatikusak, és Krisztus csodáira helyezzük a hangsúlyt ne magunkra legyünk büszkék, hogy mi az ismeret magas fokán állunk. A beszédünkből Krisztus fénye áradjon, és minden emberi bölcselkedés szűnjön meg.

Az ismerethez kell egy nyugodt pillanat, egy nagy levegő, és szólítsuk meg Krisztust. Úgy tudjuk Őt megismerni a legjobban, ha személyesen keressük. Ne bízzuk rá másra, ne elégedjünk meg annyival, hogy mit mondanak Róla mások. Ha Hozzá megyünk, Ő nem küld el senkit, nem mondja: várd ki a sorod… azt mondja mindenkinek: „Jöjjetek én hozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és megterheltettelek és én megnyugtatlak titeket.”

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet