Szabályosan küzdeni


"Ha pedig versenyez is valaki, nem nyer koszorút, ha nem szabályszerűen versenyez."

Pál 2. levele Timóteushoz 2:5

Már megint szabályok, állandóan csak szabályok. Szabályok az óvodában, az iskolában, a munkahelyen, otthon, a közlekedésben, a használati tárgyak működtetésében, a házasságban, a Bibliában, a törvénykönyvekben. Mindenhol.

A legnagyobb jóakarattal sem sikerül az összeset mindig megtartani. Segítettem egy bajbajutottnak, emiatt elkéstem egy tárgyalásról. Megbocsátottam egy nagy kihágást, de udvariatlan voltam egy ártatlannal. Adakoztam a szegényeknek, de megfosztottam magamtól olyant, amire nagy szükségem lett volna. Megtartottam egy titkot másokról, de nem mondtam ki, ami a barátom életét megváltoztatta volna.

Arról nem is beszélve, hogy sok az egymásnak ellentmondó szabály. Elvárják tőlünk, hogy egészségesen éljünk, hogy jobban végezhessük a munkákat, pedig éppen a munkavégzés miatt nem jut elég idő az egészségre. Vitatkozni nem szép dolog, de ha soha nem mondjuk ki, hogy mi van bennünk, soha nem tudunk kompromisszumot kötni, vagy megtalálni a rejtély kulcsát.

A versenyeken komolyan veszik a szabályok betartását. Minden ezen múlik. Az élet egy úton járás - vagy sokkal inkább egy futóverseny. Isten elindított bennünket ezen az úton, hogy járjuk végig, a végén egy hatalmas győzelem és jutalom vár. A futóversenyektől eltérően nem csak egy veszi el a jutalmat, hanem mindenkinek van lehetősége erre. Isten arra kér, hogy szabályosan versenyezzünk. (A verseny nem egymás ellen, hanem a bűn ellen folyik.)

Isten legyen az első! Pihenj meg és gondoskodj a tested mellett a lelkedről is! Becsüld meg, amit kaptál! Kamatoztasd, amivel rendelkezel! Vigyázz a másokéra is! Felelős vagy a testvéredért! Gazdálkodj okosan az időddel! Fogadj szót Istennek! Akard jól érteni, amit Isten mondott! Tanuld meg megkülönböztetni az igazat a hamistól! Ne pazarold el a másik tulajdonát sem! Ha valamit megértettél, akkor kezdd el gyakorolni! Nem csak Istennek tartozol felelősséggel! Vállald el, amit tettél! A reális mellett vedd észre a reménykeltő eseményeket is! Tanítsd meg a többieket is a szabályokra! Szeretettel bánj még az ellenségeddel is! Mindent úgy tegyél, ahogyan az ő helyében Te is szeretnéd kapni! 

Ha szeretnél ott lenni a győzők között, szabályosan versenyezz! Megéri!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia