Készség és gyengeség

"Virrasszatok, és imádkozzatok, hogy kísértésbe ne essetek: a lélek ugyan kész, de a test erőtlen."

Máté evangéliuma 26:41

"Azt hittem, ezt nem lehet elrontani!"
"Olyan könnyűnek tűnt!"
"Ezt nem hiszem el, hogy nem voltam rá képes!"
"Hogy tehettem ilyet?"
"Ez nem én voltam, én nem tennék ilyet!"

Gondolom, nem csak én vagyok ezen a bolygón, aki mondott már ezekhez hasonlókat.

Amikor elképzelünk egy nehéz helyzetet, gondolatban tudjuk, hol vannak a buktatók, de az események menetében nem mindig könnyű észrevenni, hol kellene nagyon óvatosnak lenni.

Ábrahám soha nem gondolta volna magáról, hogy valaha letagadja a feleségét.

Jákób rágalmazónak nevezte volna azt az embert, aki elmondta volna neki, hogy kész lesz becsapni a testvérét és az apját.

Júda nem gondolta magáról, hogy József nevű öccse rabszolgának való eladását ő fogja kezdeményezni.

Mózes biztosan visszautasította volna a jóslatot, hogy 40 éves korára a gyilkosok táborát fogja szaporítani.

Sámson nem hitte volna el, ha gyerekkorában elmondja valaki neki, hogy ő maga fogja megadni magát a filiszteusoknak - mégpedig egy nőnek.

Péter megsértődött, amikor Jézus előre látta, hogy még aznap háromszor fogja megtagadni Urát.

Ha a jóktól ennyit várhatunk, mennyi telik a gonoszoktól? Többet gondolunk magunkról, amíg nem kerülünk egy nehéz helyzetbe. Amikor benne vagyunk, nem gondoljuk, hogy nem a saját erőnkre kellene támaszkodni, mert az az álmodozásra elég volt, de a győzelemhez kevés. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia