Lelki táplálék
„Meg
van írva: nem csak kenyérrel él az ember, hanem minden igével,
amely Isten szájából származik.”
Máté
evangéliuma 4:4
„Jézust
Isten Lelke vezette a pusztába, ahol Sátán megkísértette.
Krisztus nem kereste a kísértést. Azért ment a pusztába, hogy
egyedül legyen, és elmélkedhessen küldetéséről, munkájáról.
Böjtöléssel, imával vértezte fel magát az előtte levő, vérrel
hintett útra. De Sátán tudta, hogy a Megváltó a pusztába ment,
és ezt az alkalmat találta a legalkalmasabbnak, hogy megközelítse.
(...)
Krisztusnál - csakúgy, mint az első emberpárnál Édenben - az étvágy volt az
első nagy kísértés. Ahol a romlás elkezdődött, pontosan ott
kell a megváltás munkájának is elkezdődnie. Ahogyan Ádám az
étvágy kielégítésével elbukott, úgy kellett annak
megtagadásával Krisztusnak győznie. "Miután
negyven nap és negyven éjjel böjtölt, véügl megéhezett. Ekkor
odament hozzá a kísértő, és ezt mondta: 'Ha isten fia vagy,
mondd, hogy ezek a kövek változzanak kenyérré.' Ő így
válaszolt: 'Meg van írva: Nem csak kenyérrel él az ember, hanem
minden igével, amely Isten szájából származik.'"
(Mt 4: 2-4, Újford.
Biblia). (...)
Ádámtól
Krisztusig a kívánságoknak való hódolás szinte korlátlanul
megnövelte az étvágy és a szenvedélyek hatalmát. Így az
emberek lealacsonyodtak, betegek lettek, és maguktól képtelenek
voltak győzni. Az emberért Krisztus kiállta a legkomolyabb próbát,
és győzött. Érdekünkben olyan önuralmat gyakorolt, amely
erősebb az éhségnél és a halálnál. Ebbe az első győzelembe
tartoznak azok a problémák is, amelyekkel találkozunk a sötétség
erőivel folytatott küzdelmeinkben. (...)
Jézus
az Írás szavaival válaszolt Sátánnak: "Meg
van írva" (Mt 4:4) - mondta. A
küzdelemben Isten szava volt a fegyvere. Sátán csodát követelt
Krisztustól istenségének jeleként. Ám a minden csodánál
nagyobb, szilárd bizalom - az "Így
szól az Úr" - volt az a jel,
amelyet nem lehetett vitatni. Míg Krisztus ezt az álláspontot
fenntartotta, a kísértő nem győzhette le. (...)
Amikor
Krisztus a leggyengébb volt, akkor vették körül a legerősebb
kísértések. Sátán azt remélte, hogy így felülkerekedhet.
(...)
Ma
is ugyanígy munkálkodik. Ha valakit fellegek vesznek körül,
zavarba hoznak a körülmények, vagy szegénység, nyomor kínoz,
Sátán azonnal ott van, hogy kísértsen, bántson. Jellemünk
gyenge pontjait támadja meg. Arra törekszik, hogy megingassa
Istenbe vetett bizalmunkat; ha ő egy jó Isten, akkor miért engedi
meg mindezeket? Kísért, hogy ne higgyünk Istennek, és
megkérdőjelezzük szeretetét. A kísértő gyakran úgy jön
hozzánk, mint Krisztushoz, felsorakoztatja gyengeségeinket,
hibáinkat. Reméli, hogy elcsüggesztheti a lelket, megingathatja az
Istenbe vetett bizalmat. Ekkor biztos benne, hogy zsákmányát
megszerzi.
Ha a kísértőt úgy fogadnánk, ahogyan Jézus, akkor
sok vereséget elkerülhetnénk.”
(Ellen
G. White: Jézus élete, 86-92.)