Süketek párbeszéde - avagy: Isten azt mondta, de én úgy gondolom...



 „Lásd, ezt találtam: Isten teremtette az embert igaznak, ők pedig kerestek sok kigondolást!”
Prédikátor 7:29.

Egy másik fordításban: Isten az embereket egyenes lelkűnek teremtette, ők pedig sok elképzeléssel próbálkoznak.

Úgy fáj a lelkemnek, amikor valakivel beszélgetek, és előjön valami nagyon egyszerű bibliai téma, és azt mondja: Ó hát azt nem úgy kell érteni!
Hogy konkrét esetet is mondjak: Beszélgettem valakivel – egy közös ismerősünk haláláról. Mondtam, hogy milyen jó lesz, amikor majd találkozunk vele a feltámadáskor. Ő rám néz, és azt mondja: De hiszen ő már az Úrnál van! Holott a Bibliában mindenütt azt olvasom, hogy a halottak alszanak sírjaikban a feltámadásig. (1Thessalonika 4: 13-18.)
Másik eset:
„Nem tudok veled vásárolni menni szombaton, mert akkor imaházba megyünk.” – mondtam.  
„De hát miért nem vasárnap mentek?” – kérdezte.
„Hát mert a szombat van a Bibliában és a vasárnapot sehol nem találod, hogy azt kéne megünnepelni” – mondom.
„Ó hát, nem mindegy az? A lényeg, hogy valamit megünnepeljünk, nem?”
Egy alkalommal valaki azt mondta nekem:
„Az én csodaszép egyházamat semmi pénzért el nem hagynám!”
Pedig tudod – válaszoltam – nem az egyházad fog üdvözíteni, hanem Jézus Krisztus!
„Á, nem úgy van az, a papunk azt mondta, hogy ez az egyedül üdvözítő anyaszentegyház!”
Isten teremtette az embert igaznak, ők meg sok kigondolást kerestek.
Úgy is mondhatnám: Isten adott néhány egyszerű, könnyen érthető, könnyen megvalósítható elvet a Szentírásban, de az emberek úgy gondolják, ők azért egy kicsit jobban tudják, mint a Teremtő.
Ugye Te azok közé tartozol, akik gyermeki hittel elfogadod azt, amit Isten kinyilatkoztatott Igéjében?
Ugye, rád nem vonatkozik ez a mondat: „Isten azt mondta, de én úgy gondolom…”?

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet